Jótállás és szerviz

A cégről

Jótállás és szerviz

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

 

 

Kellékszavatosság

 

 Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

 

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

 

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

 

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

 

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

 

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

 

Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

 

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

 

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

 

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

 

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

 

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

 

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

 

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.

 

Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

 

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

 

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli

 

 

esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

 

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

 

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

 

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg- nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

 

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

 

Három munkanapon belüli csereigény

 

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

 

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

 

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

 

Gyakori hibák a reklamáció érvényesítsekor

1. A hiba hiányos leírása. A vevők a hibaleírasban gyakran csak annyit írnak „nem működik“, amennyiben a műszaki  osztály munkatársa ellenőrzi az alaplapot és az felfut, a reklamáció tárgytalannak nyilvánul. Ezért nyomatékosan kérjük a hiba részletes leírását pl.:“ a monitor  ekapcsolás után csupán a piros szín árnyalatait jelzi ki és a bal felső sarokban egy nagyjából 5cm átmérőjű feket folt található“.

2. Károsodott védőmatricák. Kérjük ne távolítsa el a matricákat (például  processzoro vagy ramokról), ellenkező esetben a reklamálás jogát automatikusan megvonjuk.

3. Helytelenül baállított kapcsolók vagy helytelen telepítés. A vevő elmulasztotta a használati utasításban leírt folyamat szerint telepíteni a terméket. Kérjük olvassa el a használati utasításokat és readme fájlokat, ezzel  időt és pénzt takaríthat meg egyaránt.

4. A BIOS nem megfelelő változata. Gyakori hibaforrás ha olyan BIOS kerül telepítésre mely nem kompatibilis az adott alaplappal. Amennyiben kétségei vannak, kérjen tanácst műszaki munkatársunktól még a BIOS telepítése előtt.

5. A forgalmazó által nem garantált paraméterek reklamálása. A vásárlók esetenként elvárnak a terméktől olyan tulajdonságokat melyeket a forgalmazó nem garantál. Kérjük, konzultálja az adott termék paramétereit vagy kérjen termékbemutatót üzletkötőnktől vásárlás előtt.

6. Az olyan aspektusok reklamálása melyek hibának tűnnek de tulajdonképpen a termék természetes részei. Például a Triniton vagy FD Triniton monitorok esetében közelebbről nézve észlelhetünk két halvány vonalat melyek nem a kijelző meghibásodását jelzik, csupán a kijelző szinkronizációjára szolgálnak.

7. Kiégett pontok LCD monitorok esetében,  az ISO13406-os norma öt kiégett pontot engedélyez egymillió pontonként. Ezért az ilyen típusú reklamációk elfogadhatatlanok. Az ISO hivatalos táblázata szerint  a hibás pixelek aránya/egymillió hibátlan pixelre bontva :

  • 2db (1típusú) azaz folyamatosan fehéren világító
  • 2db (2 típusú) azaz folyamatosan feketén világító
  • 5db (3 típusú) azaz a összes más színen világitó pontok- piros,kék,stb.

Példa : egy 15“ LCD monitor kijelzője 0,786432 millió pixelből áll, 5 hibás pixel engedélyezett tehát- 5*0,78=3,9 hibas pixel az adott kijelzőn.

Bejelentkezés

Hibás e-mail, jelszó vagy nem regisztrált felhasználó

Osztályok és besorolás

Termékeink műszaki állapota 100%-os.Forgalmazásba került termékeinre teljesértékű jótállás vonatkozik.

A Refurbished Laptopokat speciális terhelésteszteknek vetjük alá, ezen eredmények alapján az alábbi csoportba osztjuk termékeinket:

NB

új akkumulátor (** 12 hónap teljesítményre vonatkozó jótállás)

VD

70-több perc. (*90 nap teljesítményre vonatkozó jótállás) (internet, MS Office, általános használat)

DB

30-70 perc. (*60 nap teljesítményre vonatkozó jótállás) (internet, MS Office, általános használat)

SB

15 -30 perc. (*30nap teljesítményre vonatkozó jótállás) (internet, MS Office, általános használat)

BB

(az akkumulátor rossz/működésképtelen)

Refurbished laptopok besorolása szépséghibák alapján:

A- Class

legnépszerűbb , minimális szépséghibák (pl. apró kaparás a műanyagon), néhány hetes használatnak megfelelő állapot. A kijelző 100%-os állapotban van.

B+ Class

A kijelző állapota kifogástalan, tartósabb használat jelei láthatóak, hardware állapota 100%-os

B Class

Látható szépséghibák a műanyagon vagy a kijelzőn. A termék működőképes , műszaki állapota kifogástalan. Részletes termékfotók a galériában, ahonnan a termék egyenesen megrendelhető.

Refurbished monitorok besorolása szépséghibák alapján:

A Class

Kijelző állapota kifogástalan, használat nyomait csak a műanyagok viselik

A- Class

Nehezen észlelhető minimális szépséghibák a kijelzőn (pixelhiba,hajszálvékony kaparás) a műanyagok viselhetik használat nyomait.

B+ Class

Nagyobb mértékű szépséghibák a kijelzőn (mélyebb kaparás, több hibás pixel, nagyobb folt) melyek nem akadályozzák a munkát , a termék teljesértékű.

B Class

A kijelző illetve műanyagok jelentós meghibásodása látható (hibás pixelcsíkok, mély kaparások stb), felhasználható például szervertermekben, kedvező ár. Részletes termékfotók a kiválasztott darab galériájában, ahonnan a termék egyenesen megrendelhető.

Refurbished All in one rendszerek besorolása szépséghibák alapján:

A Class

A kijelző 100%-os állapotban van, minimális szépséghibák.

A- Class

Minimális hibaszám a készülék előlapján, láthatóbb szépséghibák a készülék oldalain illetve hátlapján.

B+ Class

Apróbb szépséghibák a készülék kijelzőjén is (nem akadályozzák a munkát), látható szépséghibák a készülék előlapján is

B Class

Jelentősebb szépséghibák a készülék kijelzőén (nem akadályozzák a munkát), a műanyagok károsodása jelentősebb lehet (pattant, törött), jelentősen jutányos árképzés. Részletes termékfotók a kiválasztott darab galériájában, ahonnan a termék egyenesen megrendelhető.

Renew termékek besorolása:

G GOLD

A termék 100%-os állapotban van, nem hordoz használat jeleit, eredeti csomagolás.

S SILVER

A termék 100%-os állapotban van, nem hordoz használat jeleit, csupán az eredeti csomagolás hiányzik, teljeskörű, teljesértékű jótállás.

B BRONZE

A termék viselhet hajszálvékony szinte láthatatlan kaparásokat melyek az átcsomagolási folyamat során keletkezhettek, kiemelt árazás, teljeskörű, teljesértékű jótállás.

B- BRONZE-

A terméken felfedezhetőek a használat jelei, több kaparás, mélyedés, kaparások a kijelzőn, a kijelző foltmentes. A termék állapotáról üzletkötőnk nyújt ismertetést, arányos árképzés, teljeskörű, teljesértékű jótállás

Claiming conditions

The warranty covers material errors or technical errors resulting from the manufacture of the equipment.

Claim policy

The Complaints Rules are issued in accordance with the provisions:
law.No. 40/1964 Zb. The Civil Codeas amended
law.No. 634/1992 Zb. On Consumer protection as amended

Honlapunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy az Ön számára a legjobb böngészési élményt nyújtsa. A weboldal böngészésével Ön hozzájárul a cookie-k használatához. További információk a cookiek használatáról.